Monster Hunter вики
Advertisement

MHR Монстры.png

Teostra это Elder Dragon представленный Monster Hunter 2.

Физиология

Teostra - дракон с внешностью льва и огненной окраской. У него пышная грива, большие клыки и пара загнутых назад рогов. Его крылья покрыты мехом, а хвост оканчивается меховой кисточкой. Есть женская особь Lunastra.

Способности

Teostra обладает некоторыми базовыми физическими атаками, такими как пробежка, укусы, удары хвостом, удары когтями и пикирующие бомбы. Но настоящая опасность исходит от двух вещей. Teostra способен выдыхать большие потоки огня, подобные огнемету, и создавать вокруг себя ауру пламени, которая сжигает тех, кто подойдет слишком близко. Наряду с этим Teostra обладает огромным количеством взрывчатого порошка, сделанного из собственной чешуи, одним лишь скрежетом зубов он может создавать искры и вызывать массовые взрывы, он даже может покрывать себя порошком, чтобы облегчить его распространение, или воспламенить его весь сразу для массивного взрыва, известной как Сверхновая. Teostra может накладывать Fireblight. Он также может нагревать участки земли в ярости, так что ходьба по этой земле вызывает Fireblight.

Behavior

Теостра - очень агрессивный монстр. Он будет демонстрировать превосходство над всеми, с кем сталкивается. В отличие от Лунастры, которая обычно предупреждает о необходимости покинуть её территорию, Теостра будет безжалостно атаковать злоумышленников до тех пор, пока они не умрут, даже изгоняя их со своей территории. Хотя более старые экземпляры Teostra замечены заметно более спокойными, они будут терпеть присутствие незваных гостей на своей территории в течение длительного времени. Известно, что Теостра сотрудничает с Лунастрой, если она присутствует на одной карте с ним, даже делая совместную атаку, известное как «Связь» друг с другом.

Среда Обитания

Этот монстр чаще всего встречается в жарких местах, таких как Desert и Volcano, но, как известно, он рискнул попасть в Swamp и Town. Теостра также поселился в огненных краях Elder's Recess.

Появление в Играх

Нажмите, чтобы развернуть

Основная Серия

Spin-offs

Crossovers

  • Gyuakuten Othellonia
  • TEPPEN
  • Dragon Quest of the Stars

Эффективность Элемента/Статуса

Элемент Эффективность Статус Эффективность
Огонь Яд ★★
Вода ★★★ Сон
Молния Паралич
Лёд ★★★ Бласт
Дракон Стан ★★

MH4U Ломаемые Части

Рога(x1)
MH4U-Teostra Horns Break 001.jpgMH4U-Teostra Horns Break 002.jpg
Крылья(x1)
MH4U-Teostra Wings Break 001.jpgMH4U-Teostra Wings Break 002.jpg
Хвост(Срезан)
MH4U-Teostra Tail Break 001.jpgMH4U-Teostra Tail Break 002.jpg

Материалы

Больше смотрите в Материалы

Monster Hunter Rise

Экипировка

Больше смотрите в Teostra Equipment

Описание в Играх

Monster Hunter Freedom Unite
MHFU-Teostra Icon.png A brutal male Elder Dragon with breath of flame and expert control over fire. Its vile temperament means anyone who approaches is subject to fire and brimstone. Known to attack towns, the Guild keeps tabs on its movements.

Monster Hunter 4 Ultimate
MH4U-Teostra Icon.png Brutal elder dragons clothed in flame that spit blazing fire. Teostra are of such a fierce and deadly nature that the Guild keeps track of their movements whenever possible. Threat Level 3 = ★★★★★★

Monster Hunter Generations
MH4U-Teostra Icon.png Brutal elder dragons clothed in flame that spit blazing fire. Teostra are of such a fierce and deadly nature that the Guild keeps track of their movements whenever possible. Threat Level 4 = ★★★★★★★

Monster Hunter World
MHW-Teostra Icon.png Brutal elder dragons wreathed in flames that spit blazing fire. Teostra are of such a fierce and deadly nature that the guild closely monitors their movements.

Monster Hunter Stories
MHST-Teostra Icon.png Wrеathеd in flamе and wiеlding blistеring brеath attacks, thе Guild monitors its movеmеnts and moods.

Галерея

Больше смотрите в Галерея

Музыкальная Тема

Monster_Hunter_Freedom_Unite_Soundtrack_-_Teostra_Theme MHF2: Lunastra и Teostra Музыкальная Тема
Battle_Teostra_Monster_Hunter_World_soundtrack MHW: Teostra Музыкальная Тема

Примечания

Общие Примечания:

  • Использование Immunizer удваивает скорость красной полосы «исцеления», исцеляя игроков, когда красная аура Теостры постепенно истощает здоровье игрока.
  • Теостра может производить легковоспламеняющийся порошок и использовать свои крылья, чтобы распространять его по воздуху. Затем он скрежещет зубами, чтобы создать искру, которая затем заставляет порох вокруг него воспламениться и взорваться. Испускаемая искра имеет два цвета, обозначающие расстояние до взрыва. Красные искры указывают на близкое кольцо взрывов, а желтые искры указывают на взрыв на большом расстоянии.
    • В качестве альтернативы, скорость биения крыльев также указывает на дальность взрыва: быстрое биение крыльев приведет к взрыву с близкого расстояния вокруг тела Теостры, тогда как медленное биение крыльев приведет к взрыву с большой дальности.
  • Теостра и Лунастра могут отбрасывать блестяшку при рёве.
  • Рёв Теостры требует Earplugs

  • The Fire Aura around Teostra causes Terrain damage and deflects all kinds of arrows and some kinds of bullets. For range weapons, any kind of arrows and normal bullets cannot penetrate Teostra's aura. Only elemental bullets, pierce bullets, explosive shells, paint shells, status-inflicting shells and thrown objects can. This also applies to Lunastra's aura and Kushala Daora's wind barrier.
    • Teostra is unable to produce this aura if one of his horns are broken. However, the following conditions must be met before its horns can be broken: the horns must take at least 1 point of damage from Dragon Element, they must take a certain amount of ordinary damage, and Teostra's current HP must be below 60% of its maximum HP.
    • The Aura can also be temporarily disabled by attacking his face for a short time and flinching his head, poisoning, paralyzing, or knocking out.
  • Rarely, Teostra will escape from the Hunter and sleep to recover health. During this time, the horns may grow back.
  • Teostra's tail can be cut once it has received enough damage and only when Teostra's HP is below 40%.
  • When enraged, his Flamethrower attack almost triples in length, thus having a much larger range.
  • Teostra have 2 new abilities. They can summon a small area of fire powder where the hunter is standing, and can imbue their claws with fire when enraged.

  • Dragon element is no longer required to break his horns.
  • Teostra's flame aura now envelopes only his head.
    • In Guild Quests with a level of 126 or higher, the flame aura envelopes his whole body.
  • Teostra's flame aura is only active when he's not enraged.
    • While the flame aura is active, Teostra's flamethrower attack has a larger range and a longer duration.
    • When activating the flame aura, or while the flame aura is active, after performing a roar Teostra will create dragon wind.
    • The flame aura can be canceled by flinching or poisoning Teostra.
  • Whenever Teostra becomes enraged, the area glows red as if it were about to explode.
    • Teostra's rage can be canceled by mounting and toppling him, dealing enough damage to his head, cutting his tail, stunning him or putting him to sleep.
    • Teostra uses Blast attacks only when enraged and it can release explosive powder with claw swipes and tail whips.
    • 100 seconds after becoming enraged, Teostra flies up and unleashes a massive explosion from his body, dealing heavy Fire damage and inflicting Stun to nearby hunters, while ending his rage. This attack can be prevented by canceling his rage mode early.
  • In G Rank it gains new attacks when it is enraged:
    • It can release the explosive powder with the back hop.
    • It can detonate the explosive powder after it performs claw swipes or a back hop.
    • It can do a ranged massive explosion at the hunter.

  • Teostra does not attack hunters on sight (unless the hunter wears the Assassin's Mantle), and will only get aggravated if they purposely provoke him. Teostra will get aggressive regardless when provoked by other large monsters or when seeing an aggravated Lunastra.
  • Teostra's supernova is no longer guaranteed to inflict stun and has a longer casting time.
  • Teostra's combat revolves around the dragon advancing one of two modes throughout 2 stages, after which Teostra will execute a Supernova and reset his battle stance. The progress of this cycle can be sabotaged by staggering or toppling the dragon.
    • Fire Mode coats Teostra in fiery aura. It tremendously enhances Teostra’s fire elemental attacks and adds fire element to some of his basic moves. In this mode, Teostra passively inflicts constant fire damage around his body.
    • Blast Mode covers Teostra in clusters of his scales. This mode grants Teostra advanced techniques on his explosive scale ability and modifies his breath attack. Teostra also leaves stray cluster of explosive dust as he moves around in this mode.
  • The constant damaging aura Teostra emits while in Fire Mode cannot be neutralized with Cool Drink.
  • Teostra will not target Lunastra and vice versa; both monsters will cooperate against common enemies, be it hunters or other monsters.
    • When both are enraged and are in the same area, they can do a unique "Bond" interaction in which both dragons do their supernovas simultaneously.
    • Peculiarly, sometimes when the two are using a bonding attack, both dragons can "swap places", with Teostra initiating Lunastra's Hellflare and Lunastra initiating Teostra's Supernova instead.
  • Teostra's roar requires Earplugs Lv5 to block.

  • In Master Rank Teostra can switch his battle mode as it advances to the next level.
  • When in Blast Mode, Master Rank Teostra can create clouds of supercharged explosive dust among clusters of regular ones. These dust clusters glow a bright blue, emit larger and more powerful blasts and upswing hunters in their blast zone.
    • Tempered versions of Master Rank Teostra can use these supercharged dusts outside of Blast Mode while having them used more evenly or even dominantly in proportion to normal scale dust while the mode is active.
  • Master Rank Teostra gains several new moves utilizing fire breath or scale dusts that focus on deterring close-range attackers and might delay priming the explosive dust he casts, letting them linger on the battlefield and detonate them amidst a physical attack.

  • Advertisement